Frågor & Svar

Produkter och sortiment

Jag saknar en produkt, kan ni ta hem den till ert sortiment?

  • Om ni har önskemål eller förslag på produkter som du tycker skulle passa i vårt sortiment, tveka inte att höra av dig till vår kundservice. Vi strävar alltid efter att möta kundens efterfrågningar så långt detta är möjligt.

Kan jag beställa fler antal av en produkt, än vad som finns kvar i lager?

  • Ja, visst. Om någon lagervara har få antal i lager, förlängs leveranstiden. Detta ser ni i er varukorg. Restorder skickas ut till er fraktfritt när varorna finns åter i lager. Outlet/REA varor restnoteras ej.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

  • Leveranstiden för en specifik produkt står angiven i varukorgen och i kassan. Beställning med flera produkter med olika leveranstid levereras efter den längsta leveranstiden om inte annat anges.

    När du har genomfört din beställning kan du även se beräknad leveranstid på din orderbekräftelse som skickas till din e-post. Leveranstiden som står angiven är förväntad och vi garanterar inte att varorna skickas ifrån oss inom det angivna antalet vardagar, då oförutsedda förseningar kan uppstå. Leveranstiden som anges är behandlingstid som det normalt tar innan paketet skickas från vårt lager. Därefter tillkommer leveranstid för det fraktsätt du valt, normalt 1-2 vardagar.

Vilka fraktsätt finns?

  • Petsign erbjuder tre olika fraktalternativ. Du kan själv välja vilket leveransätt som passar er bäst.
    Paketombud – Vid fraktsättet paketombud levereras din beställning till ditt närmaste Privpak paketombud.
    Hempaket – Ditt paket levereras hem till din dörr vardagar under dagtid, efter avisering.
    Företagspaket – Leverans sker till företagets angivna leveransadress under normal arbetstid, kl 07.00–16.00.

Vad kostar frakten?

  • För Paketombud är frakten 49 kr, Hempaket 199 kr, Företagspaket 99 kr oavsett antal kolli och vikt. Frakten för ert paket står angiven i kassan.

Till vilket ombud levereras mitt paket?

  • Vid fraktsättet paketombud, levereras ditt paket till ditt närmaste Privpak paketombud. Du kan enkelt söka ditt närmaste paketombud på ert postnummer. Om du vill ha ett annat paketombud behöver du kontkta vår kundservice för omdirigering av ditt paket. Se närmaste Privpak paketombud genom att klicka på länken nedan.
    Sök paketombud

Kan jag spåra mitt paket?

  • Du kan enkelt spåra ditt paket med ditt kollinummer som står angivet i din leveransbekräftelse. Paketsökning kan ske via Privpak.se

Betalning

Vilka betalningsalternativ har ni?

  • Du kan välja mellan fyra olika betalningsalternativ, Kortbetalning VISA/Mastercard, Förskottsbetalning, Klarna faktura och Klarna dela upp betalning.

När får jag min faktura?

  • Din faktura skickas med i paketet.

Kan jag förlänga mitt förfallodatum på min faktura?

  • Vid frågor angående förlängning av förfallodatum, vänligen kontakta Klarna som sköter vår fakturering, på telefon 08-120 120 00, eller kontakta oss på kundservice@petsign.se.

Kan jag betala mot postförskott?

  • Vill du betala mot postförskott behöver du kontakta Petsign orderavdelning via e-post. Er order läggs upp manuellt, postförskottsavgift på 50 kronor tillkommer. För att kontakta vår orderavdelning skicka e-post till: kundservice@petsign.se

Order

Hur ser jag min orderstatus?

  • Du ser din orderstatus när du klickar på informationslänken i orderbekräftelse som skickas till er e-post.

Kan jag lägga till varor på min beställning?

  • Det går bra att lägga till varor på din beställning om ordern inte är behandlad. Kontakta Petsign kundservice om du vill komplettera din beställning. Vid kortbetalning är det inte möjligt att lägga till varor i efterhand.

Kan jag avbeställa min order?

  • Det går bra att avbeställa din order om den inte är behandlad. Kontakta Kontakta Petsign kundservice om ni vill avboka er order.

Kan jag lägga till varor på min restorder?

  • Ja, det är möjligt att lägga till andra varor eller produkter på er restorder, undantag vid kortbetalning.

När får jag min restorder?

  • Om någon produkt skulle bli försenad gör vi oftast en delleverans av din order, så att inte alla varor blir drabbade av förseningen. Restorder skickas ut så fort varan finns åter i lager, vi står för den extra fraktavgiften. Vid fakturabetalning faktureras varje delleverans för sig. Beräknad leveranstid för restorder står angiven på er följesedel som ligger i ert paket.

Kan jag makulera min restorder?

  • Det går bra att makulera din restorder om den inte är packad och leveransklar med orderstatus levererad. Kontakta Petsign kundservice för att makulera er restorder.

Retur

Jag har ångrat mitt köp, vad gäller?

  • Du har alltid öpetköp i 30 dagar hos Petsign. Ångrat köp gäller för oanvända varor som återsänds i väsentligen oförändrat skick.

Hur och vart returnerar jag en produkt?

  • Du kan enkelt returnera en vara till oss om du har ångrat ditt köp. För returadress och mer information, läs utförligare returinformation

Hur återbetalas mina pengar vid retur?

  • Vid godkänd retur återbetalas summan för returnerade varor till samma betalsätt som valdes vid beställningstillfället.
Fortsätt
Snabbsök
 
Använd nyckelord för att hitta den produkt du söker efter.
Avancerad sökning